עורכי דין

מה צריך לדעת לפני שכותבים צוואה?

שיתוף

פעמים רבות עבודת הכנה של כותב הצוואה עשויה לחסוך ריבים וחילוקי דיעות בין יורשים בעתיד. לכן הקדם הערכה לצוואה! אם תכין את הצוואה נכון תחסוך ליורשים סכסוכים. הקדמת הערכה לצוואה ותיעוד קפדני של ההיסטוריה והמסמכים של הרכוש שלך יאפשרו ליורשים שלך להפיק את המרב מהחפצים שברשותך . 

מה חשוב לתעד?

מה צריך לדעת לפני שכותבים צוואה?

ביצירות אמנות

חשוב לכתוב מידע כמה שיותר מפורט על היצירה והפרובננס שלה, כלומר מהיכן היא הגיעה נקנתה או התקבלה במתנה? ממי? מתי? מה הקשר ליוצר? איך היא התגלגלה לידיך? או כל פרט מידע שיכול לשפוך אור על מקור היצירה והקשר בינה לבין היוצר. רצוי להוסיף מכתבים או מסמכים שמעידים על כך. כאשר אמן מתפרסם מיד מתלווה לכך החשד לזיוף ולכן במשך הזמן המידע שעבר בעל פה מאבד מערכו .בדיקת חתימה בזכוכית מגדלת

לא תמיד אמצעים טכנולוגים עשויים להוכיח אותנטיות בצורה ודאית.

חשוב לתעד בכתב ולצרף מסמכים המוכיחים את המידע ולהצמיד בניילון לגב היצירה או מקום בלתי ניפרד ממנה. יש לצרף אישורי מקוריות, אישור מטעם מכס, הוכחות על הזמן שהיצירה הגיעה  לידיך וכו', כל מה שניתן למצוא.

ארכיאולוגיה

למסמכים ואישורים שמעידים על המועד בו נרכש החפץ או הגיע לידיך עשויה להיות חשיבות קריטית כיוון שהחקיקה בנושא משתנה, ויתכן שיום אחד החזקת פריט מסוים בביתך תיחשב בלתי חוקית ואז תזדקק להוכחה לחפותך.

שעוני יוקרה

במקרה של שעון  יוקרה, כאשר מתלווה אליו תעודת רכישה  או אחריות מהיצרן, ערכו יהיה עד פי שלושה משעון ללא תיעוד מתאיםשעון יוקרה

למשל שעון רולקס דייטונה חדש עולה 12,000$ כך גם משומש (השעונים הללו שומרים על ערכם) שעון משנות השבעים או השישים ערכו 200,000-400,000$

( תלוי במצבם ובתיעוד – כאמור) שעונים אלו נקראים פול ניומן על שם הפרזנטור שהציג דגם זה.

השעון האישי  של פול ניומן נמכר  ב17.8 מיליון דולר כמובן שהיה צורך בתיעוד על מנת להוכיח את הקשר בינו ובין השחקן.

המחיר הוא פי 1000 מערכו הרגיל של השעון, רק בזכות העובדה שפול ניומן ענד אותו בעצמו.

הסיפור מאחורי החפץ שווה הרבה:

במכירה פומבית שהתקיימה בבית המכירות תירוש הוצג פריט מעיזבונה של בת שבע דה רוטשילד. זהו פריט שניתן במתנה לארכיבישוף שליווה את כוחות הצבא של נפוליאון בונפרטה ב-1799. לפריט התלווה  מכתב המעיד על הקשר הזה, וקיומו של המכתב משפיע על ערכו של החפץ, בלי קשר לערכו של הפריט עצמו. 

לשאלות ומידע נוסף מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו זיוף או אוצר  ולהערכה חייגו 03-6252424

המאמר ניכתב על ידי יורם ברייר, מנהל המקצועי של חברת גמולב.

להמשך קריאה

ביטוח

חברות הביטוח אינן מפצות על נזקי מלחמה!

איך ניתן להערך כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק לחפצים מיוחדים כתוצא ממלחמה? גם אם יש לכם ביטוח דירה ותכולה והיה אצלכם שמאי, הביטוח לא מכסה נזקי מלחמה וגם המדינה לא תכסה נזקים לחפצים יקרים כגון יצירות אמנות שעונים וחפצי ערך נוספים אם לא תערכו לכך מראש וכאן נסביר כיצד ועד כמה ניתן לבטח את החפצים המיוחדים.

קרא עוד »
מידע נוסף

הטיפ המנצח לעורכי דין שרוצים חיים קלים

איך להפוך את הליך חלוקת הרכוש לקל, מהיר ואובייקטיבי יותר, לחסוך ללקוחותיכם מחלוקות בתיקי גירושין או חלוקת ירושה?

עיינו במאמר שהכנו עבורכם על היתרונות של הערכת שווי לחלוקת רכוש. גלו כיצד הערכת שווי מקצועית יכולה לספק מענה אובייקטיבי, מדויק, יעיל, שקוף ומקצועי לאמדן שווי הנכסים, ולסייע לכל הצדדים להגיע להסכם הוגן והגון. לחצו על הקישור למטה כדי לקרוא את המאמר המלא

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן