יודאיקה
כלי כסף ויודאיקה
הערכת שווי כלי כסף

הערכת שווי כלי כסף

שיתוף

ערכם של כלי כסף הינו גבוה מעצם היותם עשויים ממתכת יקרה. אולם,  ערכם של פריטי כסף עשוי להיות הרבה יותר גבוה מאשר תכולת הכסף שבהם.

הערך המוסף תלוי באיכות העבודה והגימור, היוצר והביקוש לפריט זה וגם יוקרתו של בית המכירות בו הוא נמכר. מאחר ופריטים רבים נהרסו למכירת המתכת עצמה, הפריטים שנותרו הם בעלי ערך רב וערכם ממשיך לעלות.

קיבלתם כלי  כסף- סכו"ם, פמוטים, חנוכייה, או אגרטל בירושה? מצאתם בבוידעם של הסבתא? כיצד תוכלו לדעת מהו שוויים והאם ניתן למכור אותם ולממש את שוויים?
בעבר, היו האפשרויות בנושא זה מוגבלות. עיקר המכירות היו מתבצעות מול סוחרים שונים (ומשונים), או בשוק הפשפשים. כיום, קיימים בארץ בתי מכירות רבים במקביל כמובן לרשת האינטרנט המלאה בקונים ומוכרים מסוגים שונים.

הערכת שווי הפריט נקבעת בהתאם לגורמים רבים, ביניהם:

  • משקל והרכב המתכת (אחוז הכסף מכלל החומר, כסף סטרלינג, השכיח ביותר, מכיל 92.5%  כסף)
  • שילוב זהב ו/ או אבני חן
  • שנת הייצור- כלי כסף עתיקים הם לרוב בעלי ערך גבוה בהרבה מאשר פריטים חדשים
  • שם האומן / היצרן ורמת היוקרה המיוחסת לו
  • רמת הביקוש לפריט מול הנדירות שלו
  • איכות הפריט ומצבו הפיזי
  • רמת העיצוב והגימור
  • תקופת המקור ורמת העיטור

במרביתם של בתי המכירות המובילים בארץ תוכלו לקבל מחיר הוגן ותואם לערך הפריט. עם זאת, אנו ממליצים להיעזר באיש מקצוע אשר באפשרותו להעריך במדויק את מאפייני הפריט ושוויו הכספי ולעתים אף להמליץ על בית מכירות מתאים.

להערכת שווי כלי הכסף שברשותכם אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו כאן או בטלפון 03-6252424 ונשמח לסייע!

להמשך קריאה

אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן